اهداف نهضت عاشورا

۴.ازبین بردن فساد و سلطه ی استبدادی بنی امیه

یکی از علل قیام سیدالشهدا (ع) فساد دودمان بنی امیه بود که حکومت اسلامی را در دست گرفته کینه های دیرین خود را بر ضد اسلام وپیامبر اعمال می کردند. فساد گسترده ی امویان را که از اسباب عمده ی نهضت حسینی و امتناع آن امام شهید از بیعت با یزید بود می توان چنین برشمرد:

  1. اسلام زدایی و تحریف معارف دین و بدعت گذاری
  2. ترویج فرهنگ جبر و سکوت و تسلیم
  3. غارت بیت المال و صرف آن در راه منافع و امیال شخصی
  4. فساد اخلاقو ترویج شراب و شهوت و قمار
  5. احیاء تعصب های قومی و ارزش های دوران جاهلی
  6. به کار گماردن عناصر نالایق و فاسد تنها به دلیل اموی بودن
  7. حیله گری و تزویر و تبلیغات دروغین
  8. کینه و عداوت آنان با آل علی (ع)
  9. محروم کردن شیعیان ائمه از مناصب سیاسی و حقوق اجتماعی و اقتصادی
  10. کشتار دسته جمعی مسلمانان و سرکوب آنان در شهرها
  11. دستگیری حبس و کشتن چهره های درخشان و انقلابی و آگاه مسلمان که هوادار اهل بیت بودند.

 

امام حسین (ع) در سخنان متعددی فساد بنی امیه را مطرح فرموده است. از جمله در نطقی که پس از فرود آمدن در کربلا روی دگرگونی اوضاع و عمل نشدن به حق و نکوهیده ندانستن باطل تاکید کرده و فرمود:"الا ترون ان الحق لا یعمل به و ان الباطل لا یتناهی عنه..."

اکنون که دیده هیچ نیند به غیر ظلم باید ز جان گذشت کزین زندگی چه سود؟

وابستگان و پیروان یزید چه در فکر و چه در عمل چه در گذشته و چه در عصر حاضر همه ی هواداران یزید و عمل کننده گان در آن راه از دودمان یزید و آل یزید محسوب می شوند و مورد لعن خدا و نفرت مردمند. تعبیر آل یزید در برخی زیارت نامه ها هم آمده است همچون زیارت عاشورا ی غیر معروفه که می خوانیم :"اللهم العن یزید و آل یزید و بنی مروان جمیعا" و همان جاست که :روز عاشورا روزی است که خشم و لعنت الهی بر یزیدیان و آل زیاد و شمر و عمرسعد تجدید و نازل می شود :"هذا یوم تجدد فیه النقمه و تنزل فیه اللعنه علی اللعین یزید و علی آل یزید و علی آل زیاد و عمربن سعد و الشمر"

بعلاوه همه ی کسانی که راضی به گفتار و رفتار یزید باشند و از اولین و آخرین هر کس که از آنان پیروی و تبعیت نموده و با آنان بیعت کرده باشد و آن گروه را مساعدت کرده یا رضایت داشته باشد مورد لعن قرار گرفته اند نیز همه ی آنان که ماجرای عاشورا را شنیده و به آن راضی شدند تا روز قیامت همه ی آل یزیدند و ملعون خدا و خلق

"اللهم و العن کل من بلغه ذلک فرضی به من الاولین و الاخرین و الخلایق اجمعین الی یوم الدین"

این لعن و نفرین ها نشان دهنده ی گستردگی جبهه ی یزیدیان است که همه ی زمان ها و مکان ها را فرا می گیرد و هر کس که حامی آن تفکر و مخالف و دشمن اهل بیت باشد و با داشتن ماهیتی یزیدی به قلع و قمع مبارزان راه حق و آزادی بپردازد آل یزید است.امروز صهیونیست ها و عوامل استکبار جهانی از مصادیق روشن یزیدیان اند. امام خمینی (ره)شهادت زائران خانه ی خدا را در حج خونین و در کربلای حجاز و قتلگاه حرم تکرار فاجعه ی همان یزیدیان صدر اسلام می داند که شمشیر کفر و نفاق را در لباس دروغین احرام پنهان کرده بودند. و نسبت به جبهه ی متحد کفر بر ضد انقلاب اسلامی و مسلمانان مظلوم ایران می فرماید :"...شهدای ما مکرر شهدای کربلا و مخالفان ما مکرر یزید و وابستگان او هستند."

مبارزه ی حق و باطل در تاریخ بشری و در مکتب های الهی سابقه ای طولانی دارد. باطل چه در زمینه ی افکار و عقاید چه در بعد رفتاری و اخلاقی و چه در محور اجتماعی و حکومتی به عنوان چیزی بوده که همه ی انبیا و اوصیا و امامان با آن مبارزه کرده اند. سنت الهی نیز بر آن بوده که با نیروی حق باطل را نابود می ساخته است. «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق»

بدعت مصداق دیگری از باطل است . حکومت امویان در خط زدودن سنت و احیای بدعت بود و امام برای مبارزه با این باطل قدم در راه جهاد و شهادت گذاشت چرا که می دید سنت مرده و بدعت زنده شده است «فان السنته قد امیتت و ان البدعه قد احییت»

اساس نزاع اهل بیت پیامبر و خاندان اموی تقابل حق و باطل و ایمان و کفر بود نه خصومت شخصی و خانوادگی . حضرت اباعبدالله (ع) در باره فرموده است:

"نحن و بنو امیه اختصمنا فی الله عزوجل قلنا صدق الله و قالوا کذب الله"

تلاش برای باز گرداندن خلافت اسلامی و حاکمیت مسلمین به مجرای حق و اصیل خود و از بین بردن سلطه ی جائرانه ی باطل صحفه ی دیگری از این مبارزات باطل ستیزانه است. امام حسین (ع) در اشاره به حقانیت خویش و ضرورت خاع امویان از حکومت باطل خود می فرماید:

"و نحن اهل البیت اولی بولایه هذا الامر علیکم من هولاء المدعین ما لیس لهم و السائرین فیکم بالجور و العدوان"

الهامی که انقلابیون ایران در نهضت عاشورایی خود از کربلا می گرفتند دستمایه ی مبارزات آنان با رژیم طاغوت بود در سالهای جنگ نیز رزمندگان حق طلب به خاطر مبارزه با باطل قدم در میدان های جهاد و شهادت می گذاشتند البته که میدان مبارزه بسیار گسترده تر از عملیات نظامی است. وقتی بروز باطل در صحنه های سیاسی فرهنگی اعتقادی مطبوعات روابط سیاسی و...باشد آنجاهم باید با باطل مبارزه کرد تا حق روشن و حاکم گردد

/ 5 نظر / 5 بازدید
رضا

بابا گوشی مجانی رو بچسب.زود دست بهکار شو. xpango.com?ref=91607224

انجمن پارسیان

سلام دوست عزیز سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم. خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید . می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید. مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند. منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید. http://parsianforum.com

مدیریت حرفه ای تبلیغات

با سلام و عرض احترام به شما وبمستر گرامی سیستم حرفه ای تبلیغات و کسب درآمد پارسیان ، شما را به فعالیت در این سیستم پیشرفته که حرفه ای ترین و معتبرترین سیستم کلیکی در ایران می باشد ، دعوت می نماید. شما قادر خواهید بود در این سیستم با شرایط بسیار خوب (سه بار پرداخت درآمد در ماه ، سقف پرداخت 14000 تومان و ...) ، کسب درآمد نموده و یا تبلیغات خود را در سایت اعضای سیستم به نمایش درآورده و آمار بازدید سایت خود را به شکلی باورنکردنی و هدفمند افزایش دهید و همچنین از خدمات ویژه اعضا استفاده نمائید. با سپاس ارائه توضیحات بیشتر در پایگاه Web Address : http://www.parsian-click.com E-mail : support@parsian-click.com Tel : 00989132852435

زهرا کوچولو

گشمه نامرد کورپو سون نن قوی آپارسین سل سنی یاتما تولکو دالداسیندا قوی ییسین اصلان سنی s. z